Z deníku maturanta: konec prosince a leden

31. ledna 2014 v 16:27 | Lucie z Kreuzbergu |  Z deníku maturanta...
O našem maturitním plese jsem tady psala posledně. A teď jsem se rozhodla "ventilovat" tady to, co mi leží v hlavě a týká se víceméně školy a vůbec z posledních měsíců na střední. Doufám, že to ostatní maturanty povzbudí a dojdou k názoru, že na tom nejsou tak úplně nejhůř... Mrkající


Vánoční prázdniny jsem strávila odkládáním zpracovávání témat do konverzace (a úspěšně v tom pokračuji doteď Smějící se) a psaním seminární práce do dějepisu. Několik hodin jsem strávila rozčilováním nad tím, že dějepisář si opět spletl jména a vytrvale nám tvrdil, že stařešinský řád zavedl Bořivoj a přitom to byl Břetislav (no, oboje je od B, že...). Pak mě taky šokoval jeden z výkladů maleb ve znojemské rotundě. Že někteří tvrdí, že to nejsou Přemyslovci, ale Mojmírovci, to bych ještě pochopila, ale že se jedná o Venušín a Lunárněsolární cyklus, pardon, ještě k tomu mohli dodat, že to vymalovali mimozemšťani a bylo by to jasný.
O prázdninách jsem taky objevila rozpis písemných maturitních zkoušek. Vážně jsem naprosto šťasná, že slohovka z angličtiny se píše v pátek odpoledne, zkouška končí ve 14:20 a poslední autobus, kterým se dostanu domů bez komplikací, mi jede ve 14:15. Těžký život intrákův... Nerozhodný (A výborně, ve středu jsem zjistila, že autobus ve 14:15 asi zrušili... Super...)



Hned první den školy po prázdninách jsme psali školní slohovku. Charakteristika sebe sama. Opravdu super téma. Papír jsem popsala "odbornýma pindama" z psychologie (tenhle předmět by měl mít ve škole každý, nebo aspoň psychologii osobnosti - je to vážně užitečné Mrkající) a doufala jsem, že tomu češtinářka nebude moc rozumět. Tadáá, po týdnu ve třídě oznámila, že některé v tom opravdu poznala a jednou z nich jsem i já. Super! Smějící se
Také začala zkoušet z četby k maturitě. Na úterý se nikdo nepřipravoval, protože řekla, že bude zkoušet až ve středu. A ejhle, zkoušela už v úterý a samozřejmě mě. Zadala mi Malého prince, což nebylo úplně nejhorší, protože u některých knížek bych nevědala vůbec nic. Smějící se Celé zkoušení probíhalo jako ukázka pro ostatní, jak to má (v mém případě spíš nemá) vypadat. Za to moje blekotání mi nakonec nedala známku a slíbila mi další zkoušení někdy příště.


Taky jsem si začala vypracovávat okruhy do dramaťáku. Začala jsem od těch, které se mi líbily nejvíc (antické, středověké a renesanční divadlo). Potom jsem postupně přidávala další, které mi přišly zajímavé a ve výsledku jsem skončila u toho, že jich mám před sebou ještě dvanáct a nevím, do kterého se pustit dřív, protože už se mi žádný nelíbí. U těch, co už mám si říkám, že jsem zvědavá, jak se to budu učit, protože všechno, co jsem si tam napsala je důležité, ale názvy jako "keraunoskopeion" nebo "ekkykléma" si budu určitě pamatovat....


Další úžasná práce byla klasifikační práce (mohu-li to tak nazvat) z tělocviku. Jo, jsem trubka a neumím chodit po schodech (což už bych v osmnácti fakt mohla umět) a s berlema se těžko cvičí... Jako téma jsem měla Historické tance. Poznámky k choreografiím si ale většinou píšu v poznámkách, takže pro mě bylo docela složité přepisovat to do souvislého textu (ale zadařilo se). Kapitolou sama pro sebe pak bylo kreslení schematických obrázků, aby tělocvikářka lépe pochopila, co tím chtěl básník říct... Smějící se Ve výsledku jsem za práci dostala jedničku, takže mám i jedničku na vysvědčení. Usmívající se


V občance jsme psali test na epistemologii. Celkově mám filozofii strašně ráda... Celou dobu, co jsme jí brali, jsem seděla v lavici a absolutně netušila, o čem je řeč. Jediná světlá výjimka přišla, když jsme se učili analýzu, syntézu, indukci a dedukci. No, ale zpět k testu. Učení na test jsem strávila tak, že jsem si napřed spočítala, kolik -ismů se nachází v celé téhle látce. Došla jsem k číslu šestnáct. To bohužel nebylo konečné. V osnovách jsem začala nacházet další, takže veškeré mé soustředění padlo na to, odkud na mě vyskočí další -ismus. Celkově jsem jich nakonec napočítala dvacetčtyři.


V konverzaci jsme si zkoušeli reading z didaktického testu. Můžu říct, že téhle části maturity se opravdu nebojím. V readingu jsem měla jen dvě chyby (i když "Use of English" jsem tak trochu tipovala Smějící se). Teď bych zařadila jednu hlášku ze třídy (snad se na mě dotyčná nebude zlobit Usmívající se). V konverzaci se spolužačka ptá: "A paní učitelko, mám vám u maturity tykat nebo vykat?" Smějící se No, je vidět, že už jsme dosti ve stresu...


A to doslova ve stresu. Zatímco v angličtině jsi jsme víceméně všichni jistí svým výsledkem, o češtině se to říci nedá. Psali jsme písemku v literatuře. V podstatě nikdo moc nevěděl, na co se to píše. Češtinářka nám řekla, že to bude na literaturu 1945 - 1989 v Anglii, Americe a SSSR. Pak k tomu přidala ještě Umberta Eca. A kde se vzalo, tu se vzalo, v testu se také objevila i Francie, Itálie a Rakousko, kdežto SSSR jsme tam hledali marně...
Když jsme se dožadovali didaktických testů a většího opakování k maturitě, řekla nám, že jede podle plánu a že je ještě dost času. Já teda nevím, ale podle mě nám ujel vlak - všichni už si didaktické testy zkouší a my jsme v rukách neměli ani jeden. Nakonec nám ještě vyčetla, že nás zdědila s tříměsíčním skluzem a že to a ono jsme měli probírat v prvním či druhém ročníku a ona nemá čas to probrat. Pardon, my můžeme za to, že jsme to neprobírali... Nerozhodný
Písemky nám vrátila opravené druhý den. Při bodování nám řekla, že si ověřila, že i když u jednoho cvičení nám polovina chybí, můžeme dostat jedničku. No, tak jsem si to přepočítala... Kdyby opravdu někdo neměl polovinu toho cvičení, tak by to znamenalo, že má -9 bodů. Já jsem měla -7,5 bodu a dostala jsem 2 s vykřičníkem...


No a potom přišel ten slavný den - poslední pololetní vysvědčení na střední. Můžu říct, že třídní průměr známek jsem čekala o dost horší, takže číslo 2,01 mě překvapilo. A naše třídní zase byla potěšena, že i ve čtvrťáku se našlo osm jedinců z vyznamenáním a jeden dokonce se samými jedničkami.
Musím říct, že o svém vysvědčení jsem měla krapet jinou představu, i když ne zas o tolik odlišnou. S dvojkou z občanky jsem byla smířená, protože filozofie jde opravdu mimo mě... Stejně tak jsem smířená s dvojkou z psychologie. Věda je to sice zajímavá, ale já nejsem schopná naučit se takový objem informací, jaký je po nás vyžadován na písemku. No a poslední dvojka, která mě opravdu mrzí a se kterou se jen tak nesmířím, je z angličtiny... Ta mě fakt štve... Nerozhodný


Dnes jsem se rozhodla věnovat se odesílání přihlášek na vysokou. Docela mě šokovala složitost formuláře e-přihlášky na MUNI. Na JČU a UHK jsem vyplňovala formulář jeden, za to na MUNI bylo těch formulářů milionstopadesát. Nerozhodný Smějící se No každopádně přihlášky mám poslané, žádosti o prominutí přijímaček zhruba sesmolené. Teď už mě čeká jen přihlášky zaplatit, ověřit kopie vysvědčení a spolu s žádostmi je odeslat.


Statistika vypracovaných maturitních okruhů:
čeština: 2/20
angličtina: 11/25
dějepis: 0/30
dramaťák: 8/20
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Síma :3 Síma :3 | 31. ledna 2014 v 16:41 | Reagovat

Tak, dámy a pánové, já jsem ta, co tohle všechno trpělivě poslouchá, co Lucku zrazuje od učení atakdále...
A například u té češtiny si Lucka vypisovala všechny ty spisovatele ze SSSR, nadávala jak špaček a koukám, bylo jí to prd platný, takže Luci...
Jen jim to nandej :P

2 Miky Miky | Web | 31. ledna 2014 v 19:10 | Reagovat

Holka, neplaš. Vaše češtinářka má pravdu, na zkoušení testů máte vážně ještě dost času. Maturovala jsem minulý rok, taky se nám všem zdálo, že to s námi procvičují málo (ne-li vůbec)a že nám 'ujel vlak'. Nicméně se ukázalo, že učitelé více méně vědí, co dělají a když říkali, že to všichni zvládneme 'levou zadní', tak nelhali ;-)

3 Luci Luci | E-mail | 31. ledna 2014 v 19:30 | Reagovat

Letos taky maturuji a mohu Tě uklidnit, my jsme také nedostali žádný didaktický test do ruky. ;) Jsem ráda (neber to tak, že bych byla škodolibá), že nejsem jediná, která z toho začíná šílet. Taky jsem ráda, že jsem na tom podobně s vypracovanými maturitními okruhy, protože toho mám opravdu žalostně málo na to, že za tři měsíce nás to čeká. :D

4 Lucie z Kreuzbergu Lucie z Kreuzbergu | Web | 31. ledna 2014 v 20:22 | Reagovat

[2]: Možná na tom něco je, ale ono asi taky záleží na kvalitě výuky. S čistým svědomím můžu říct, že kdybychom literaturu poctivě nebrali na základce (a ve srovnání se spolužáky jsme jí na naší základce brali opravdu do hloubky), tak jsem asi na střední dost v háji...

[3]: Uff, díky za uklidnění. :-) Taky nechci, aby to vyznělo nějak blbě, ale jsem opravdu, opravdu ráda, že je na tom někdo stejně :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama